Home » FAQ

Deze pagina is bijgewerkt in augustus 2023. Wijzigingen en zetfouten voorbehouden. De omschrijving en prijs bij het product is leidend.

Bestellen en Retourneren

Zo verloopt je bestelling:

  1. Je doet alle gewenste artikelen in je winkelmandje (de gele knop van Paypal).
  2. Je rondt je bestelling af via Paypal, of je mailt je inhoud van je winkelwagentje naar info@hvccreatievehanden.nl. Kies je voor het mailen van je bestelling, dan krijg je de bankgegevens om je betaling te voldoen.
  3. Na ontvangst van je betaling gaan we aan de slag voor je en verzamelen we je producten. Dit kan enkele werkdagen in beslag nemen.
  4. Via de e-mail ontvang je een kopie van je bestelling. Controleer deze goed! Mail bij vragen of problemen naar info@hvccreatievehanden.nl. Annuleren kan totdat de bestelling is overgedragen aan de verzenddienst.
  5. Zodra alle artikelen verzameld zijn, pakken wij het in en verzenden wij je bestelling. Als er een traceercode is, ontvang je die via de e-mail.
  6. Je ontvangt je bestelling en controleert deze. Als er problemen zijn, meld je dit binnen 7 kalenderdagen. En anders: geniet van je bestelling!

Bezorgen

Bij de bestelling geef je het afleveradres op. Wij proberen de bestelling binnen 10 werkdagen af te leveren. De termijn wordt hoofdzakelijk bepaald door de toelevering van onze basisproducten en de levertijd bij onze verzender. Als wij deze termijn niet kunnen halen, dan wordt je hiervan op de hoogte gebracht.

Bezorging

Het pakket wordt aangeboden bij PostNL of DHL. Als het pakket verzonden is, zenden wij een bevestiging per e-mail. Hierin staat indien mogelijk ook de Track&Trace code van PostNL of DHL. Je kunt daardoor zelf via www.tracktrace.nl of www.dhl.nl nagaan wanneer het pakket bij je wordt aangeboden. Ben je niet thuis, dan zal PostNL of DHL het pakket de volgende (werk)dag nog eens aanbieden, of bij je buren aanbieden. Een zon- of erkende feestdag is geen bezorgdag.

Grote artikelen worden persoonlijk bezorgd, of via een verzender die ook grote pakketten accepteert. Dit is vaak PostNL of GLS.

Wil je een andere verzender of het pakket afhalen? Neem dan contact op met info@hvccreatievehanden.nl.

Retourzendingen

Wij informeren je via onze webwinkel over onze artikelen. Mocht een artikel desondanks niet aan de verwachting voldoen, dan kan dit worden geretourneerd in de originele verpakking.

U ontvangt een tegoedbon, te besteden bij HVC “Creatieve Handen”. HVC “Creatieve Handen” neemt dan de kosten voor de retourzending, mits via PostNL of DHL verzonden, voor haar rekening en wanneer de reden van de retour door een (inpak)fout bij HVC “Creatieve Handen” is.

Accepteert u geen tegoedbon, dan vergoedt HVC “Creatieve Handen” de kosten voor een retourzending niet. U ontvangt dan alleen het ontvangen aanschafbedrag van het product* terug, minus de door H.C.V. Creatieve Handen gemaakte verzendkosten.

Heeft u zelf een foutief artikel besteld of een bestelfout gemaakt, dan betaalt u de retourkosten zelf. De verzendkosten naar u toe worden ook in rekening gebracht (in mindering gebracht op de creditering).

*Betaalt u via Paypal, dan worden er transactiekosten in rekening gebracht. Wij storten het ontvangen bedrag terug. Als Paypal ook bij u transactiekosten in rekening brengt, zijn wij daar niet verantwoordelijk voor.

Afgehaalde artikelen kunnen in de originele verpakking worden teruggebracht. Voor retourneren van deze artikelen met PostNL of DHL dient u eerst contact op te nemen via info@hvccreatievehanden.nl. Studio designs tekentafels kunnen alleen worden teruggebracht.

Het retourzenden kan onder enkele voorwaarden

Je dient de artikelen binnen zeven kalenderdagen retour gemeld en verzonden hebben.

Je kunt alleen retour zenden als de gekochte artikelen ongebruikt, onbeschadigd of ongedragen zijn. De originele verpakking van het artikel dient gebruikt te worden. Gebruikte, beschadigde of gedragen artikelen worden niet vergoed. Raakt het artikel tijdens de verzending beschadigd door het gebruik van onvoldoende of onjuiste (verzend)verpakking, dan worden de kosten niet vergoed.

De retourzending wordt via het e-mail adres info@hvccreatievehanden.nl aangemeld. Je wordt verzocht de klacht duidelijk te omschrijven en het ordernummer te vermelden. HVC “Creatieve Handen” hanteert een maximum reactietermijn van 7 kalenderdagen.

Artikelen die in jouw opdracht vervaardigd zijn, kunnen enkel geretourneerd worden wanneer het product beschadigd is afgeleverd. Wij verzoeken je beschadigingen direct te melden, inclusief foto’s van de beschadiging en de verzendverpakking.

– In opdracht gemaakte tekeningen (Commissions) zijn niet te retourneren.

– Als een bestelling automatisch retour komt (hetzij geweigerd of kon niet afgeleverd worden), dan kan deze alleen opnieuw uitgezonden worden als de verzendkosten opnieuw voldaan worden. Als je in plaats daarvan geld terug wenst, dan wordt enkel het ontvangen bedrag van de artikelen geretourneerd, niet de verzendkosten.

Verpakkingsmateriaal/Duurzaamheid

HVC “Creatieve Handen” wil het milieu zo veel mogelijk ontzien. Dit doen wij onder andere door verpakkingsmateriaal te hergebruiken. Dit hergebruik heeft geen invloed op jouw product of de wijze van bescherming.

Overige FAQ (Veelgestelde Vragen – Frequently Asked Questions)

Gegevens wijzigen

Ik heb een nieuw e-mail adres. Hoe geef ik dit door?

Dit kun je met vermelding van het oude en nieuwe e-mailadres doen via info@hvccreatievehanden.nl

Bestelling

Waarom meten jullie de kleding niet?

Wij gebruiken de standaard Europese maten die ook in Nederlandse winkels worden gebruikt.

Bestelling betalen

– Hoe kan ik de bestelling betalen?

Je kunt op dit moment alleen betalen door een bankoverschrijving en PayPal. HVC “Creatieve Handen” werkt niet met acceptgiro/ iDeal/ automatische incasso. Je betaalt de aankoop vooraf.

De digitale factuur is direct beschikbaar als je de bestelling plaatst. Je mag deze voor eigen gebruik uitprinten. In de verpakking van de geleverde goederen vindt je alleen op verzoek een factuur ingesloten, in het kader van papierbesparing.

Bestelling verzenden

– Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

De bestelling wordt bij sterke voorkeur verzonden zodra alle producten beschikbaar zijn, tenzij anders vooraf overeengekomen. Kunnen wij de gehele bestelling niet tijdig in één keer keer leveren, dan gaan wij over tot een deellevering. Wij informeren je hierover vooraf. In een dergelijk geval is de deellevering kosteloos.

HVC “Creatieve Handen” wil transparant werken. De verzendkosten zijn in de prijs opgenomen.  Hebben wij de mogelijkheid de verzendkosten te verlagen, dan wordt hier uiteraard voor gekozen. Blijkt de verzending goedkoper uit te vallen dan bij de bestelling vooraf verwacht, dan stort HVC “Creatieve Handen” het teveel betaalde terug.

Bestelling retour zenden

– Hoe stuur ik mijn bestelling retour?

Je kunt bestellingen retour zenden. Zie hiervoor de informatie bovenaan de pagina.

Tegoedbonnen

– Krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling retour stuur?

Als je een artikel retour stuurt, dan bieden wij in eerste instantie een tegoedbon aan. Voor meer informatie verwijzen wij naar de informatie bovenaan de pagina.

De tegoedbon is maximaal één jaar geldig, of zo lang geldig als HVC “Creatieve Handen” bestaat.

Als u de code van de tegoedbon kwijt bent, dan is deze code nog in het tegoedbonnenbestand van HVC “Creatieve Handen” terug te vinden. In dit bestand staat ook opgenomen wanneer de tegoedbon uitgegeven en/of verzilverd is. De gegevens van de uitgegeven en verzilverde tegoedbonnen blijven maximaal 7 jaar bewaard.

Kortingen

– Kan ik korting krijgen?

Als je meerdere artikelen (bulk) besteld, is korting in sommige gevallen bespreekbaar. Neem hiervoor contact op via info@hvccreatievehanden.nl.

Alle artikelen voorzien van een bedrukking worden geproduceerd na het plaatsen van de bestelling (maatwerk). Hierdoor hebben wij bijna geen voorraad en is een uitverkoopperiode niet voorzien.

Er is geen recht op verrekening als u een artikel heeft besteld en er is korte tijd daarna een actieprijs voor dit artikel. Dit geldt ook voor de artikelen die u nog niet hebt ontvangen.

Annuleren

– Kan ik mijn bestelling annuleren?

Het is niet mogelijk om een geplaatste bestelling met op maat gemaakte bedrukking of speciaal voor jou vervaardigde artikelen te annuleren. De producten worden in productie genomen zodra je ze besteld en betaald hebt.

Bij een annulering (voor verzending) wordt het ontvangen aanschafbedrag teruggestort. Bij Paypal worden er transactiekosten in rekening gebracht. Deze transactiekosten worden niet vergoedt.

Als voor een bestelling reeds een verzendlabel is aangemaakt, maar nog niet verzonden, wordt het aanschafbedrag minus de door ons gemaakte kosten teruggestort. Als een bestelling reeds verzonden is, is het geen annulering meer, maar een retourzending.